Att vara i fas

tumblr
 
Känslan när man är ikapp med skolan är nog oslagbar. Känslan som infinner sig när man inser att man inte har något att göra när man är klar med läxorna för dagen är inte lika mysig. 
 
De senaste veckorna har jag verkligen varit duktig! Jag har påbörjat hemskrivningar vars inlämningsdatum ligger långt in i framtiden, jag har pluggat bra till prov och presterat utan onödvändig stress. Jag är stolt över det. Min taktik är att lägga upp vilken dag alla läxor ska göras, istället för att bara skriva ner när de ska vara klara. Det har underlättat oerhört. Sedan tillåter jag inte mig själv att plugga "för mycket" inför prov, utan istället lägga mycket fokus under den dagliga undervisningen. Jag är stolt över det.
 
Jag måste dock ta tag i min fritid. Jag kan inte bara titta på tv-serier så fort jag är klar med läxorna, bara för att jag inte kan komma på något bättre att göra. Då blir det inte avslappnande, utan något jag mår dåligt av. Jag vill skaffa ett gymkort, men jag måste bara bestämma vart. Då ska jag ta tag i mitt välmående och må bra hela jag, inte bara skol-jag. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback