En måndag i oktober.

En Råniiii!
Engelska och Religion är det mina skolmåndagar består av, och det är ju helt okej. Engelskan tycker jag självklart är jätterolig, haha, även fast boken The Great Gatsby har ganska många ord jag inte förstår. Dagens svåraste var nog rotogravure, så om någon vet vad det betyder får denne gärna informera mig, haha!
 
Efter skolan kom fina och saknade Anna hem till mig! Vi gick ut på en prommis med Ronja och bara pratade. Sånt är så himla underbart och mysigt! Man måste inte göra allt så komplicerat hela tiden, utan det kan komma en spontanare som leder till mys i skogen. Sen är det ju ganska bra att ha vänner som redan gått igenom den hemska fysiken jag har nu, haha, så man kan be om hjälp. Dock blev det mest prat och inte så mycket fysik, men det var lika bra det (om inte bättre)! 
 
Fysik och laga middag med pappa är vad jag fördrivit tiden med på kvällen. Nu ska jag titta på Once Upon A Time och sen försöka sova tidigt! 


Rotogravyr: enämning på tryckning med djuptrycksteknik i rotationspress. Tryckformen är en kopparcylinder, där text och bilder graveras in fotokemiskt och med laser. Cylindern infärgas, och överflödig färg skrapas bort med en rakel innan pappret trycks mellan roterande cylindrar. Metoderna för djuptrycksrotation utexprimenterades i Storbrittanien på 1890-talet av Karel Clic. Tryckförfarandet åstadkom utmärkt bildtryck i höghastighetspressar för rullpapper och blev snabbt vanligt för populärtidskrifter. Rotogravyr har emellertid också använts för kvalificerade fotoillustrerade bokverk.

2014-10-07 // 04:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback