Det man har men inte ser

Den där känslan då man bara vill drömma sig bort och leva i en annan värld. När man anser att vad man än gör så är ens eget liv inte tillräckligt bra för att "duga". Missförstå mig inte, jag älskar min familj, ponnyn och alla andra i min familj och av mina djur. Men när man läser andra bloggar, ser på filmer och ser allt annat i sin omgivning så känns allt så otillräckligt, allt det man faktiskt har. 
 
Det finns många som har det mycket sämre än jag, men det är inte direkt det man själv tänker på. Man, speciellt jag, måste lära mig att uppskatta det jag faktiskt har och göra det bästa av mitt liv utifrån de förutsättningar som finns där. Just nu är jag inne i någon sorts period då jag känner att inget duger, speciellt inte jag själv. Ibland måste man få ha en sådan period, för att sen kunna rycka upp sig. Men just nu känner jag att ljuset inte riktigt finns där. Det känns inte som att jag vet åt vilket håll jag ska simma för att nå ytan igen och se de ljusa stunderna. 
 
Jag minns förut, även under den period som jag hade det som tuffast i min klass, när jag gick i typ 6-7:an. Visst att livet sög många gånger, men när jag väl var glad kunde jag skratta i en oändlighet, tills tårarna kom och magen började värka. Jag saknar den person jag var då. Jag vet inte vart hon finns. Jag saknar den känslan, den måste ha sjunkit till botten någon av de många gånger jag har tryckts dit av människor. Jag söker den, men har verkligen ingen aning om vart jag ska hitta den i det här mörkret. 
 
Nu kom jag in på saker som jag egentligen inte menade att diskutera. Det jag egentligen, kort och gott, vill säga är att vi ska uppskatta det vi faktiskt har. För även om det finns de som har det bättre än oss, vars liv vi drömmer om att få leva, så finns det även de som inte har något av det vi själva uppskattar i livet. Lev livet och uppskatta de små ljuspunkter som finns där.
Hjärtat mitt ♥


Du är så klok mims <3

2013-01-09 // 17:49:45

Du är mer än tillräcklig, du har en toppen personlighet och när man ser dig le blir man glad. Lär dig tycka om dig själv, för vi andra gillar dig redan vännen <3

2013-01-12 // 14:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback