13-05-2013

 
 
 
Jag skulle plugga, men så tänkte jag att nu när jag faktiskt ska blogga på riktigt får jag minsann ta och fota bilder på hur och var jag ska plugga. Sagt och gjort, jag försökte ställa upp allt lite fint och så vidare... Man kan ju säga typ såhär, bilderna ser ut som efter en jordbävning i underlandet. (Inte fint alls, I ensure you!) 
 
Jag gav upp och spred ut mig som jag alltid gör när jag ska få något gjort. Tog fram kameran igen, för jag lyckas alltid hitta skäl till att skjuta på allt pluggande några minuter till, och knäppte några bilder. Jahapp, då ville visst universum samarbeta liiiiite med mig. Så lite bilder får ni allt! Såhär ser det alltså ut när Mimmi ska göra sina läxor,  eller jag kanske ska säga när Mimmi ska försöka göra sina läxor...
 
För övrigt så är inte det här med att redigera bilder riktigt min grej, men bilderna ser i alla fall bättre ut efter lite fix än direkt från kameran! 


när du tar bild med dig själv, har du självutlösare då eller har du en kontroll? om du har själutlösare, hur får du då bra fokus? Puss <3 ses snart?

Svar: Jag har självutlösare, det finns ingen kontroll till min kamera, korv på den! Jag typ hade på autofokus och fokuserade innan, när jag var ute ur bilden och sen satte jag mig där och så tog den :P Jag vet inte riktigt, men jag ställde in den på landskap för då fokuserar den ju liksom på hela bilden och inte bara på ett ansikte som vid proträtt.
Det måste vi verkligen göra!! :D <3
Madeleine Thomson

2013-05-14 // 11:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback