Dressyrtävling LC:1

 
 
 
© Ann Furbäck och Yvonne Thomson

Efter en lyckad förklass med vinst och ärevarv så var det dags för lagklassen. När man rider lagklassen så tävlar man även individuellt. Eftersom det hade gått så himla bra i klassen innan så ville jag inte ha för höga förhoppningar. Det var nämligen en ny domare, och olika domare dömer ibland väldigt olika och gillar olika typer av hästar. Jag hoppades bara på att det skulle kännas bra efter rundan, vi hade ju presterat så mycket över mina förväntningar innan!
 
På framridningen så kändes det att Tommie var tröttare, vilket såklart inte var så konstigt! Vi "körde vårt race" inne på framridningen, haha. Jag tror att knepet är att inte göra allt så komplicerat. Är det något som inte känns helt 100% på framridningen så är det svårt att gå in med en positiv inställning på banan. Gör det enkelt och känn bara efter så att hästen är med på noterna. Tommie kändes nästan bättre framme för skänkeln, fast han inte hade samma push i bakbenen som klassen innan. 
 
På banan så kändes verkligen allt så himla bra! Visst, huvudet åkte upp lite i galoppfattningarna, han hade inte samma steg som i klassen innan, men hans vilja att lyssna på det jag bad honom om var så otroligt härlig att känna. Vi samarbetade i varje steg och hade så otroligt kul! Det är inte något man hör varje dag från mig, som trodde att jag var en inbiten hoppryttare, haha! ;) När jag gick ut på banan kunde jag inte annat än le och känna hur mitt hjärta växte ytterligare några snäpp för att jag är så otroligt stolt över min ponny! 
 
Jag fick bekräftelse på att Tommie faktiskt är så fin som jag alltid har vetat, fast jag inte trodde att det var just dressyren som var hans kall. I denna klassen samlade vi på oss 67,037%, jag kan inte förstå att det gick så bra ännu en gång! Vi ledde genom hela klassen, från min start till sista ryttaren. Det var ett otroligt fint ekipage och jag var stolt över att få stå bredvid dem, på min lilla irländare, på prisutdelningen! En andraplacering och ett ärevarv då Tommie trodde att han äntligen skulle få racea lite, haha, han trodde att meningen var att han skulle springa om den framför! Men man kan inte annat än skratta åt hur otroligt söt han är, efter en dag då han varit så lydig så kom hans bus-sida fram till slut! :) ♥
 
Laget slutade på en sammanlagd femteplacering, vilket innebär att det blir final nästa helg! :D


SLUTA ALDRIG VARA SÅ GALET FINA!

Svar: Åhhh, tack <3 Inte du och Prisse heller!
Madeleine Thomson

2013-06-01 // 23:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback