Dressyrtävling LC:2

 
 
 
 
© Mimmi och Yvonne Thomson
 
Dagen har spenderats på en tävlingsplats i Vallatorp, dressyrallsvenskan div III stod på schemat. Det var dags för min och Tommies första officiella dressyrtävling tillsammans. Alla tidigare gånger vi ska ha startat så har han blivit lite oren i steget. Men idag var det som sagt dags och mina förväntningar var väl att han skulle vara den underbara ponny som han alltid är. Det enda med Tommie är liksom att han alltid är lite lagom nöjd med livet, vilket leder till att han inte blir jätteflashig. Han gör det han ska och det uppskattar jag något oerhört, men ibland önskar man att han skulle toka till sig lite. ;) 
 
Men idag var det andra bullar! Första starten var en LC:2 2008. Jag vet inte riktigt vad som hände, han var min vanliga lilla goseponny och skötte sig så bra som man kan kräva första gången. Efter rundan kommer Lina springande med protokollet i högsta hugg och säger "Gissa vem som leder?" Jag fick 70,714%! Det är helt sjukt bra, jag kan inte ens förstå det! Vi vann klassen och en överlycklig ponny skuttade runt sitt ärevarv. Dock var han nog mest glad för att alla gav honom godis och pussade honom en massor. Jag däremot har nog aldrig varit så stolt över oss, när vi kom där, utan en aning om att min lilla skogsmulle kunde charma en dressyrdomare så! Älskade ponny vad jag är glad att jag har dig! ♥


Åhh måste ju bara älska tredje bilden och den fina texten :) <3

Svar: :D <3
Madeleine Thomson

2013-05-12 // 23:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback