Jordgubbar i form av mjukglass

Nu känns det som att ni igår blev pumpade med hur duktig jag är med att äta nyttigt och träna, därför ska ni nu få se att det inte är något fel med mig. Jag är fortfarande samma gamla Mimmi, som kan proppa i sig hur mycket sötsaker som helst! Här nedan följer en liten historia om när jag gjorde mjukglass en helt vanlig torsdag...
 
 
Mamma hade köpt hem dessa två goingar, Mimmis torsdag var nu en mycket lycklig dag!
 
 
På baksidan stod det väldigt tydliga instruktioner på hur mjukglassen skulle tillagas. Men tjena Mimmi, säger ni då, kallar du det där tydligt? Det var faktiskt kameran som tyckte att det var mörkt, fast jag vet att det inte var det. Men jag lovar att om ni köper paketet själva så är instruktionerna mycket tydliga! :)
 
 
Det går så snabbt att göra den här mjukglassen att kameran inte hänger med! Fast Mimmi, det gick inte så fort, kameran tyckte fortfarande att det var mörkt. Jahapp.
 
 
In i frysen med dig! Här har jag redigerat så att det ska se kallt ut. *stolt*

 
Bara att vänta. Om du vill göra som jag så kan du gå ut och springa här. Då går liksom ätandet och tränandet på ett ut! Smart move! ;)
 
*Här borde det vara en bild på när jag plockar ut skålen ur frysen, men vi skippar det för att glassen ska komma till oss snabbare!*
 
 
Men Mimmi går det bra eller? Nej. Min glass var i frysen en halvtimme för länge och när det gäller glass har jag inget tålamod för att vänta på att det ska tina lite. Här kan man göra som jag och kolla Instagram medan man väntar. Annars plockar man bara ut den i tid så slipper man dessa problem. 
 
 
Till slut blev de frusna klumparna mjukglass!
 
 
 
TADAAAAAA! Visst blev de fina? Nästa gång ska jag dock lägga i röd karamellfärg, för jag vill att de ska vara mer rosa, det är ju liksom jordgubb! 
 
*Här tänkte jag lägga in en bild på skålen som faktiskt blev tom. 6 dl vare ja! (Det var faktiskt inte bara jag som åt, jag lovar!) Men sen tänkte jag att det får vara någon måtta på hur tjock familjen Thomson ska framställas.*
 
Varsågoda! Här får ni förmodligen det längsta inlägget jag någonsin skrivit, och kommer att skriva för den delen. Men jag vet att ni blev glada av all den underbara energi ni nu har samlat på er av att läsa det här. Dessutom slapp jag plugga mer matte för att jag gjorde det här. Bara positivt vare! ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback