The Farm

Hej älskade vänner, jag har inte behandlad er särskilt bra, har jag? Jag har så fullt upp här att bloggningen bara hamnar längst ner på listan av saker att göra! Förlåt för det, jag ska försöka bättra mig! :) 

Just nu sitter jag i en soffa i södra Minnesota. Vi åkte ner hit idag, bilresan tar kanske 3-4 timmar. Marias föräldrar bor här, på en gård, så vi är här och hälsar på över helgen! De odlar majs här nere, eller det är vad jag tror i alla fall, haha. Känns som att alla i Minnesota och Wisconsin odlar majs, majsfält är det enda man kan se så långt ögat når. ;) Det är i alla fall hur fint som helst här! Massor av fält och sen är huset jättemysigt! Ladorna är supergulliga med! Önskar att jag kunde visa alla er hur bra jag har det, både hemma i huset i Frederic och här. :) 

Dagen började med sovmorgon, sen dusch, packning och sen massor av bilåkande! Men med bra musik i öronen, trötta ögon och mysigheten av att vara i en bil så går det snabbt. Vi stannade och åt lunch runt 12 och efter det sov jag nog mest hela vägen, haha! När vi kom fram så var det slut på att lata sig i alla fall! Efter att vi lämnar alla väskor och så så gick jag och Maddie ut i ladan. På höloftet finns ett lååååångt rep från taket, som i sin tur håller ett litet däck. Detta är en gunga, haha! Maddie började och lyckades överleva och försäkra mig om att jag kunde överleva det med. Sen var det då min tur, haha, som den fegisen jag är så klättrade jag upp på avsatsen och sen tog det många minuters övertalning för att få mina ben att sluta skaka och mig att våga hoppa på det lilla däcket... När jag väl gjorde det och lyckades undvika faran av att dundra in i väggen på motsatt sida så insåg jag att jag faktiskt överlevde, tjohoooo! :D Haha, det var sjukt kul!!! Så vi gungade ett tag till och sjöng lite Wrecking Ball samtidigt, hahhaha. 

Efter det körde vi fyrhjuling! Tjohoooo! Vi körde omkring på små vägar runt omkring i skogen och jag dog inte här heller, om inte från hur kul det var. :) Ursa sprang med mig och Maddie mesta delen av tiden, haha, den hunden har inte lite energi hon. Vi åkte till en liten källa där vatten bubblar upp från marken, så det är kallt, i en liten betong "låda" där så fanns massor av läsk nerstucken i vattnet, lite Pippi-känsla! ;) Så vi drack lite läsk och sen åkte vi tillbaka till huset, för det blev kallt. Nu har jag mest suttit här i soffan framför en brasa och värmt mig ett tag. Snart ska vi gå och äta middag på en pub någonstans i närheten. 

Hoppas att ni är glada nu när nu fått en liten update om mitt liv, älskar er! 






Vad kul attt läsa, tjoho du har skrivit något! Kram mammi

Svar: <3
Madeleine Thomson

2013-10-20 // 08:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback