Framtid

Vad i hela friden ska jag göra med mitt liv efter gymnasiet? Jadu, i 16 år var jag helt säker på att jag ville bli veterinär. Jag är ganska säker på att det är uteslutet nu. Men det finns något annat jag tänkt mycket på, som jag tror skulle vara otroligt kul och motiverande varje dag.

Journalist. Ja, det är otroligt populärt att människor vill bli det nu, jag vet. Men jag vet att jag är duktig på att uttrycka mig med ord. Jag älskar att skriva. Jag är social och älskar att prata med människor. Låter inte det som ett jobb som skulle kunna passa mig? Jag pratar inte Aftonbladet, jag pratar Härliga Hund eller någon träningstidning. Som en människa som skriver reportage. Åker runt och intervjuar, sammanställer och skriver. Jag tror att jag skulle älska det! 

Hur ska jag då jobba för det? Genom kontakter hoppas jag på att jag skulle kunna få möjlighet att jobbskugga någon som faktiskt håller på med detta varje dag. Det var så jag insåg att veterinär inte var yrket för mig. Att få se alla delar av en karriär är så lärorikt! Om jag fortfarande vill detta efter gymnasiet så skulle det vara kul att få ett internship på ett större tidningsbolag. Varför inte utomlands, istället för att resa? Erfarenhet med upplevelse på samma gång. Allra coolast skulle det ju vara med att göra reportage för en resetidning!

Jag vet att pengar spelar roll med, internships kostar en del utomlands. Men drömma måste man göra, för om man kämpar tillräckligt hårt för att nå dit man vill så spelar pengar ingen roll, man kan nå dit ändå! 

Du kan vara precis vad du vill, så som ett mjölkpaket kan vara en enhörning! 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback