UW Stout

Kaila, Maddie och jag I lördags!

Åh, kärlek på den här lördagen alltså. Det var så brutalt roligt! Uppe äckeltidigt på morgonen, buss i typ två timmar, och sen var det äntligen dags. 

Först upp för mig var att springa 1600 meter. Det här var verkligen mitt lopp, och jag hoppas verkligen jag får fortsätta springa det! På en 200 meters bana så betyder det att jag ska springa 8 varv. Jag var tvåa i loppet, i mitt heat (min grupp utav de två grupper som båda sprang the mile), hela vägen, och jag och tjejen som var först varvade många. Detta ledde till att skylten som visade hur många varv vi hade kvar var lite messed up. Haha, i sin tur ledde det till att jag sprang nio varv. Så himla komiskt! :P Jag sprang alltså 200 meter för mycket. Det är lite sorgligt, för mitt nionde varv var så brutalt snabbt, och det räknades inte ens! Men min tid var i alla fall 6.25 minuter, vilket jag är nöjd över. Hade jag sprintat mitt åttonde varv hade jag minsann kunnat komma först! :) Jag älskade det i alla fall, och jag flög fram! 

Tresteget var superkul med! Vi hade fyra försök var. Alla mina försök låg runt 26 feet, vilket är ca 8 meter! Det var första gången jag någonsin hoppade tresteg på riktigt, så jag är jättenöjd. :) 

800 meter var som jag förutspådde helt brutalt, haha. Jag dog efter ca 400 meter, för jag har verkligen ingen aning om vilken kraft och fart jag ska använda de första 400 metrarna. Sen är det bara att springa, men eftersom jag fått håll och redan var otroligt trött, så var det väldigt svårt. Min tid var 2.55, vilket inte är så illa i alla fall. :) Dock hoppas jag att jag slipper detta lopp i framtiden, springer hellre 3200 meter istället. ;)

Allt som allt var det en helt underbar dag, lyckan över att jag uppnådde mitt mål är väldigt stor! Jag lyckades att hålla undan min extrema nervositet och var lycklig, även på startlinjen till mina lopp! Dock var jag såklart lite nervös, men det är bara nyttigt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback