Per automatik

Idag skypeade jag med mina älskade föräldrar. ❤ Insåg att jag inte hade pratat med dem sen julafton! Tiden går fort när man har roligt, haha. :) En sak som är lite rolig med att prata med dem, förutom det faktum att få höra vad som händer där hemma, är att jag märker att när jag pratar lite för fort så smiter engelska in lite här och var, haha! Jag tror och hoppas inte att de hörde eller märkte så mycket av det, men jag märker ju när jag själv säger det. :P Det är små och korta ord som 'cuz (som i because) eller okey so. Haha! Anledningen till att jag uppskattar de engelska inslagen när jag pratar svenska är för att det betyder att jag är inne i språket, vilket gör mig glad! 

Jag insåg även för en dag sedan att jag läst en hel bokserie på engelska utan att ens reflektera över det faktum att den var på engelska, oupsie! :) Tips: Läs böckerna Divergent, Insurgent och Allegiant

Mina små grisar, katten som följer med på hundpromenad. ❤



Haha vi märkte de engelska inslagen .....

2014-01-26 // 21:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback