Sanningen

Jag brukade äta mina känslor i choklad, egentligen i allt som innehöll socker som jag kunde hitta. Jag gömde mig i mitt rum och tittade på filmer så fort jag hade minsta lilla tid att tänka, bara för att få glömma allt som var minsta lilla jobbigt. Glömma allt som gjorde ont. Jag vet inte vad som har hänt, men jag har förändrats. Jag har växt upp och insett sanningen. Jag vet inte vad som hjälpt mig att komma till detta läge, men jag är helt säker på en sak; att komma hit har en stor del i det. Nu vill jag dela med er vad jag har insett. Jag vill att ni ska se saker ur det nya perspektiv som jag funnit på andra sidan Atlanten, för ni förtjänar den frihet jag känner ni med.

Det här är på väg att bli väldigt djupt, haha, men jag ska försöka få det att "make sense". Folk dömer mig väldigt lätt, i alla fall så verkar det som det, annars hade jag nog inte upplevt mycket av det jag gjorde i högstadiet. Vi kan helt enkelt bara säga att jag var mobbad. Jag minns knappt vem jag var innan allt detta hände, men jag minns min förmåga att skratta hur länge som helst utan att veta anledningen till det. När allt sedan förändrades så försökte jag anpassa mig för att bli accepterad. Men som jag skrev på Twitter idag: To be judged is like slowly fading away, after a while you don't even know who you are anymore. Jag tappade bort Madeleine Karin Yvonne Thomson någonstans på vägen. Hon försvann långsamt och kvar fanns bara ett tomt skal. Känslan av tomhet kan inte ens beskrivas om man aldrig har upplevt den. Jag kunde bokstavligt talat känna hur det ekade i mitt bröst. Jag vet inte ens varför folk dömde mig, vad i helvete var så jävla fel med mig? Vad hade jag gjort för att förtjäna att må som jag gjorde? Mitt största misstag var att förlora den jag var på vägen, för hon hade kunnat rädda mig! Det här var fem år sedan, och jag har äntligen hittat mitt skratt igen. Det är som att jag har skrattat på låtsas i fem år, det har aldrig nått mitt hjärta. Och alla nära och kära, tro nu inte att ni inte har lyckats göra mig lycklig under dessa år, för det har ni! Jag har bara inte accepterat att jag får vara lycklig. Jag har tänkt att jag inte är värd det. Men skrattet hade bara blivit skickat till Frederic, Wisconsin. Av ren tur hamnade jag här, så att jag kunde hitta det. Jag har accepterat att jag är jag och alla som inte tycker om det kan dra till Kina med sina dömande tankar, jag tycker bara synd om er som inte kan skratta med mig. Jag skojar inte när jag säger att mina lärare himlar med ögonen när jag börjar skratta i skolan, men de kan inte hålla tillbaka ett leende. Jag älskar mitt skratt! Det är det konstigaste och bästa skrattet i hela världen. Det tar aldrig slut och det bubblar i mig. 

När vi satt på bussen från basketmatchen igår så började jag skratta, många sa "Mimmi stop!" för ju längre det går desto högre upp i tonerna går det, tills det låter som en fågel som piper, haha. Efter en match ville många ha det tyst, men vet ni vad? Vad spelar det för roll om de tycker att mitt skratt är jobbigt, för bredvid mig satt mina älskade vänner och skrattade med mig. De skrattade förmodligen hälften av tiden åt mitt skratt, men det är okej, för de bryr sig inte om hur konstig jag än är. De älskar mig fast jag är mig själv. Den känslan är oslagbar, och att efter fem år äntligen våga vara precis den man är, det är en sån befrielse. Som min Tweet fortsatte: To later find yourself is nothing but epic.

Nu hoppas ni säkert att jag är klar snart, för jag har skrivit en halv bok, men jag har faktiskt andra halvan kvar. Hittills handlar det bara om min insida, och vem jag är. Tro det eller ej, men jag har faktiskt också insett att jag varken är tjock, ful eller för otränad. Jag är jag. Det här har jag nog accepterat tack vare det faktum att jag tränar 5-6 dagar i veckan, och äter vad jag vill, när jag vill och hur mycket jag vill, varje dag. Jag väger mer än jag gjort innan, men jag är också mer vältränad än innan, vilket bevisar att vikt bara är en siffra. Jag har aldrig accepterat hur jag ser ut tidigare, men det gör jag nu. Innan så har jag alltid tittat på alla andra och jämfört mig med dem, tyckt att de är så mycket vackrare än mig. Men vet ni vad, jag är Mimmi, och jag set ut så som Mimmi ska se ut. 

Jag ska inte lura er och säga att när jag tittar mig i spegeln så ser jag en perfekt person. Visst tycker jag att mina ben skulle kunna vara lite smalare och lite längre, min midja lite mindre eller mina nyckelben lite tydligare. Men seriöst folket, ska jag gå runt och oroa mig över dessa saker som jag inte har någon kontroll över så kommer jag aldrig att börja leva på riktigt. Vi måste helt enkelt bara acceptera hur vi ser ut, och lära oss att uppskatta det. När jag säger detta så menar jag om du är nöjd med ditt liv i övrigt. Om du är nöjd med hur mycket du tränar och balansen i ditt liv. Om du vill träna mer för att må bättre, så säger jag kör, för det finns ingen bättre känsla än att vara helt slutkörd efter en basketträning! Men gör det inte för hur du ser ut, gör det för insidan. Den stora frågan är hur man accepterar sin kropp? För att vara ärlig så har jag inget svar. Jag har grubblat mycket på senaste tiden och ärligt talat så insåg jag bara en dag att jag faktiskt är fin precis så som jag är. Vet ni vad jag tror är nyckeln? Jag tror nyckeln är att jag är lycklig. Jag tränar den mängd jag vill träna, jag äter den mängd jag vill äta (vilket är vad jag vill, när jag vill) och jag har accepterat den person jag är. Jag har slutat jämföra mig med andra, för sanningen är, vi föddes inte likadana. Vi föddes med olika villkor, och varför skulle vi sträva efter att se ut som någon annan? Hur ska vi kunna vara bättre än någon annan på att vara och se ut som dem, när det är så mycket bättre att vara absolut bäst på att vara sig själv. Dock ska jag vara ärlig, det är inte lätt att hitta sig själv, men när man väl är där så är allt så otroligt enkelt. Jag har dock bara varit där ett tag, och hoppas av all min viljekraft att jag inte är lätt att tappa bort, för att hitta mig själv var det svåraste jag någonsin gjort. Jag är jag och du är du, och ingen är bättre än oss på att vara oss själva! 

Without all of you my laughter would still be lost, thank you for bringing it back to me. <3


Vad härligt skrivet och jag saknar ditt skratt :)

2014-01-06 // 23:53:54

Fantastiskt fint, jag får en stor klump i halsen och blir alldeles varm i bröstet. Vet du, det finns många vuxna som inte fått de insikter eller vågat dra de slutsatser som du har gjort. Jobba vidare därifrån så kommer du att få ett fantastiskt liv. Saknar dig massor men är så lycklig för att du verkar ha det så bra <3

2014-01-07 // 18:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback