Schema

Idag var det sista dagen på den här terminen i skolan. Det är lite knas här, för höstterminen var från 2 september till 17 januari. Andra terminen börjar på tisdag, den 21 januari, haha! Nu när första terminen är slut så kanske det är dags att jag berättar hur mitt schema har sett ut... ;) 

First hour - American Short Stories
Vi läste korta typ noveller som skrevs av människor som har varit döda sen länge, sen svarade vi på frågor om det. Mrs. Hopkins är lärare och hon är lite nuts, ni ska se hennes klädstil... 

Second hour - Grammar & Usage
Grammatik helt enkelt! Mrs. Hopkins även här. Inte direkt den roligaste klassen, men gissar att det är användbart. Varför man behöver veta hur man utför "sentence diagramming" är dock ett mysterium för mig!

Third Hour - Senior Social Studies
En klass som är kul endast tack vare att det är med bästa läraren, Mr. Pickering! Första terminen har vi haft Econ och lärt oss om aktier och annat som har med pengar att göra, sen kommer vi ha Sociology snart. Jag lär mig mycket här, bara för att Pickering lär ut på ett så bra sätt! 

Fourth Hour - Algebra 2
Algebra med Mr. Bentley. Saker som vi gjorde i matte 1c. Det är skönt att ha en lätt matteklass, men önskar nästan att jag tagit Pre Calc, bara för att det är det jag gjorde förra året och den här läraren hade kunnat få allt att bli logiskt i min hjärna. Har sammanlagt haft 1 fel på alla mina prov, läxor och quizzes, lite skillnad från innan, haha!

Fifth Hour - Foods Exploration
Laga maaaat och kaaaaaakor! I början av året var det lite knackigt, för mina gruppmedlemmar betedde dig som om de drömde om att få döda mig långsamt och plågsamt, haha, speciella människor... Men sen fick jag Mrs. Goodrum att ändra grupperna, så nu har jag varit med mina buddies Zach och Willy! Vi lagar den bästa maten, bara så ni vet. Igår var det Chicken Alfredo Pizza! ❤ 

Lunch!

Sixth Hour - Creative Writing
Skriva sagor och beskrivande texter, jag har till exempel skrivit och ritat en barnbok och skrivet en fantasy story. Mrs. Hopkins är läraren, för tredje gången på dagen.

Seventh Hour - US History
Mr. Pickering! Vi håller på med all historia i USA från innan första världskriget till typ nu eller något. Jättekul och intressant, som i Senior Social Studies så äger Pickering och jag älskar mina historia lektioner. Något annat som är kul är att alla i min klass gör allt de kan för att försöka få ett bättre betyg än mig i den här klassen, haha! De lyckas tyvärr inte... Svensken är bättre på deras egna historia, oups! 

Eigth Hour - Study Hall
Här är jag i Mr. Pickerings klassrum och försöker göra läxor. Slutar dock oftast med en tripp till mjölkmaskinen med Rachael, Hanna, Isabelle och Lexi. De har en vaniljmjölk som smakar som strössel!!!! ❤ Sen pratar vi bort resten av tiden...

Practice 15.40-17.45
Snabbt till omklädningsrummet och byt om! Har 10 min från när jag slutar tills jag ska vara klar och ha skjutit mina free throws, hehe. 

Hem och äta, sen sova!

Varsågoda, haha, något sent fick ni det, men ni fick det i alla fall! 

Jaa, Mr. Pickering har sina hjorthuvuden hängandes på väggarna i sitt klassrum, haha! Sammanlagt är de fem stycken och alla har namn, jag kommer dock inte ihåg dem. Den vänstra i bilden är Kronk eller något liknande. Haha!



Å vad härligt att läsa alla dina tankar, jag trodde tyvärr du hade slutat blogga för några månader sen men bättre sen läsning än aldrig. underbart att du har fått all lycka du har önskat dig för det är du alltid värd, när du kommer hem får du inspirera mig som du alltid gör. tusen kramar <3

Svar:
Madeleine Thomson

2014-01-17 // 22:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback