Vi vann!!!


Åhhhh, lycka!!! Vi vann dagens match mot Grantsburg, både JV och Varsity! Så himla bra, för de är med i vår conference, så vi är ett steg närmre the conference championships! 

Jag är så himla nöjd med min insats idag, wohoo! Jag spelar på JV, det är laget med lite yngre och mer oerfarna, men jag spelar four quarters, vilket är hela matchen utan vila, 28 minuter. Alla i laget och mina coacher klagar på att jag inte skjuter mer, haha, men jag lyckas med en massa assists i alla fall. Idag var jag dock grym på att blocka! Så fort någon från andra laget sköt för att få poäng så hoppade jag bara upp och blockade deras skott, haha! Så himla nöjd, jag lär mig! Blockade minst 6 skott som annars möjligtvis varit poäng för dem, tjohoo!

Under varsity matchen så pratade vår coach med mig, såhär sa han:
"So Mimmi, what do you think about this crazy sport?"
"I love it!" svarade jag.
"Well, I wish we would have had you for four years, you are doing a huge effort for our team this year."

Well, Mr. Wink, jag önskar det med, mer än du anar. Alla mina vänner i laget och känslan jag har på planen är obeskrivligt underbar! Hur kunde jag någonsin sluta med basket? Hur kunde jag tro att jag tröttnat på det? Jag är så glad att basketen är tillbaka i mitt liv! ❤




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback