Tresteg

Idag testade jag lite tresteg för första gången i mitt liv! Eftersom det är brutalt mycket snö ute så kan vi bara träna inne just nu. Inne finns självklart ingen sandgrop, men jag provade själva stegen. Fysjutton vad kul det var! Uppenbarligen var jag tydligen bra på det också, haha, inte van vid att lyckas när det kommer till saker som liknar längdhopp. 

Mitt första hopp i mitt liv så sprang jag lite sådär halvsnabbt, hoppade som min coach sa och han tror att jag lyckades hoppa runt 27 feet, vilket är runt 8 meter, om jag inte är helt off i min omvärtering(?) av mått. Ganska stolt faktiskt! 

Sen försökte jag och Maddie göra själva hoppet, till både längdhopp och tresteg, och landa på en sån där stor madrass ni vet. Jomen, jag gjorde väl framsteg, fast länge kunde jag inte hålla på, haha! Att glida med kortkorta springshorts på en "rough surface" av typ plast leder nämligen till brännsår (ni vet om man ramlar på ett golv och liksom skrapar av översta lagret av skinn). Så, efter att vi, envisa som vi är, gick med på att sluta, kunde vi knappt gå. Det bränner som tusan på baksidan av mina lår och rumpa, haha! Kan nog definitivt inte ha på mig jeans imorgon, men värt det var det, för kul, det hade jag minsann!

Otroligt charmig bild på mig och Lexi från Study Hall idag, haha! Varför kan jag inte bara se normal ut på i alla fall en bild? Aja, kanske passar bättre med att se ut såhär... :P



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback