Kourus

 
 
 
Först lite stelt och stappligt, sen lite skutt och till sist blev han en fin pojke. Idag red jag Kourus, som min mamma brukar rida varje fredag. Hans ägare ville se mig rida honom innan jag eventuellt ska få låna honom någon dag här och där. Det är sådan otrolig skillnad mellan att rida ponny och häst. Jag får mycket mer utrymme att jobba på med en häst och trots storleken krävs mindre hjälper. 
 
Kourus behövde verkligen få komma igång lite innan han satte bakbenen under sig. Lite kravlös framridning och några skutt på en åtta senare så tycker jag att vi fick till det. Men herre vad man får kämpa för att kunna sitta ned i traven, haha, han vet hur man jobbar med ryggen i alla fall. Det ska bli kul att få rida honom mer och jag ser fram emot det!


Å vad fint!!!

2014-09-17 // 14:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback